拉赫瑪尼
一如我和你 我的奥涅金
 

1890

1890年7月29日,文森特·威廉·梵·高于奥维尔逝世。

“What am I in the eyes of most people? A nonentity or an oddity or a disagreeable person — someone who has and will have no position in society, in short a little lower than the lowest.”

在大多数人眼里,我是什么样的人?一个毫无存在感的人、一个行事古怪、格格不入的人。一个在社会上一文不值,今后也不会有任何地位的人。总而言之,比最低贱的人还要低贱。

“Very well — assuming that everything is indeed like that, then through my work I’d like to show what there is in the heart of such an oddity, such a nobody.”

“好,就当他们说的没错,但我会用作品告诉世界,我这个一无是处的怪人,心有瑰宝、灿烂如歌。”

 
评论
热度(11)
© 拉赫瑪尼/Powered by LOFTER